Подорож команди 1001idea.info: Польща-Латвія-Швеція (7-10 днів). Практичні поради та власний досвід

Posted on Posted in Звіти з поїздок, Секрети мандрівника

День 0 (21 жовтня 2015)

Отож, 21 жовтня 2015 року розпочалася подорож з Ужгорода до Стокгольма і назад. Ми будемо тримати вас у курсі переїздів, харчування, зустрічей та всього, що буде траплятися в дорозі. О 23-50 нас чекає посадка на поїзд Ужгород-Львів.

А до того часу розкажемо трохи про те, що ми беремо з собою у цю поїздку.

Одяг

Наше бажання – мінімальний багаж, оскільки багато часу треба буде проводити на ногах і носити з собою важкий наплечник не хочеться. Тож ми беремо:

• куртку,
  • рукавиці,
  • шапку,
  • штани,
  • два светри (легший та тепліший),
  • кілька футболок,
  • змінний одяг для сну
  • та набір необхідної білизни.

Речі від куртки до светрів включно одягаємо одразу, все інше – на зміну.

Їжа

Оскільки наша подорож здійснюється в умовах жорсткої економії, тому їжу для перекусів ми беремо з собою. Ось що у нашому списку:

• каші швидкого приготування,
  • ковбаса та сир у вакуумних упаковках,
  • печиво,
  • шоколад,
  • козинаки, насіння,
  • згущене молоко.
  • чай.

Документи

Тут нічого надзвичайного. Беремо мінімальний необхідний набір:

• паспорти,
  • бронювання готелю,
  • квитки,
  • страховий поліс,
  • копію запрошення.

Також у нас з собою банківська карта із “золотим запасом” та кілька середньовеликих купюр євро та злотих.

Інше

Для роботи нам у подорожі необхідно мати ноутбук та зарядку до нього. Також ми завжди беремо чашку-термос і кип’ятильник, щоб по можливості заварювати дармовий чай та готувати каші. Аптечка нашої мандрівки складається з:

• знеболювального та жарознижувального засобів,
  • чаїв для швидкої реабілітації на випадок застуди
  • й особистих ліків.

До іншого можна віднести набір засобів гігієни та грузинського Котика.

День 1 (22 жовтня 2015)

До Львова наш поїзд прибув о 6-20 і ми одразу поспішили на маршрутку Львів-Шегині. Відправляються автобуси за даним маршрутом від головного залізничного вокзалу міста Львова (вийти з центрального виходу, повернути ліворуч, пройти кілька метрів). Вартість – 34 гривні, час в дорозі – до 2 годин. І ось Шегині:

Далі був піший перехід кордону. Ця оказія зайняла у нас 2,5 години і була, м’яко кажучи, не дуже приємною – велика кількість охочих перейти кордон перешкодила розслабитись та отримати задоволення. Наші сусіди по черзі сказали, що довжина черги напряму залежить від зміни, яка працює, тож є дні, коли можна перейти кордон за коротший час.

Далі ми діяли за планом із матеріалу про те, як дістатися у Варшаву за 6 євро і пішли шукати автобус до Перемишля. Перепитали в людей – виявилось, що за кілька хвилин чекали маршрутку. Таким чином за 20 хвилин і 2 злотих ми потрапили до Перемишля.

Йшов дощ і нам треба було працювати, тож прогулянка по Перемишлю відмінилась і ми пішли на залізничний вокзал з чудовим швидким Wi-Fi. Тут ми купили квитки на Інтерсіті Перемишль-Жешув за 10,25 злотих на людину.

Випили каву за 4.9 злотих. В пригоді стали харчові запаси. Туалет на вокзалі коштував 2 злоті. Пізніше ми виявили, що безкоштовні туалети в польських містах – велика рідкість.

В Жешуві були о 16-19 за місцевим часом. До нічного рейсу Жешув-Варшава, квиток на який ми купували заздалегідь, залишалось ще багато часу. Тоді ми зробили таке:

• спробували журек – місцевий суп, приготований на спеціальній заквасці обійшовся в 14 злотих за “казанок на двох”;

• прогулялися містом і зустріли батька польського джазу;
  •  побували біля замку;
  • і на чудовому прозорому мості

Воду для пиття в Жешуві можна набрати неподалік від залізничного вокзалу на площі Вольності. Там є бювет з питною водою, яким того дня ми скористалися двічі. Перед тим як вирушити на станцію, звідки їхав Polskibus, ми зробили чай завдяки нашому кип’ятильнику та розетці на залізничному вокзалі. О 23-30 точно за розкладом зручний та затишний двоповерховий автобус повіз нас до Варшави.

День 2 (23 жовтня 2015 року)

О 4-30 ранку Варшава зустріла бридким дощем та темним нічним небом. Вийшовши з автобуса, ми прийняли рішення провести кілька ранкових годин на центральному вокзалі Варшави і від метро Віляновська купили квиток на 20 хвилин за 3,40 злотих на одного до метро Центрум. Вокзал виявився на реконструкції, але біля нього ми знайшли підземний торговий центр (по суті – великий перехід з купою магазинів, кафе та туалетом) і влаштували всі ранкові справи.

Кава з тістечком обійшлася у 7 злотих на людину, туалет – 2,5 злотих. Місце для “посидіти” знайшлося на вокзалі “Середмістя”, де одні подрімали, доки інші читали безкоштовну польську газету. Приблизно о 9 ранку ми вирушили на прогулянку Варшавою і одразу побачили, що до нашої цілі лишилось 808 кілометрів.

Центр науки Копернік – це музей з експонатами, які презентують та в доступній формі ілюструють різноманітні фізичні явища.

Вхідний квиток для дорослого коштує 27 злотих, тому ми оглянули лише сад навколо центру, де також є кілька цікавих штук:

• звуковий сад (з кожної труби лунає інший звук, що пов’язаний з водою);

• вівці-гойдалки для дітей;
  • “телефон” із двох великих ввігнутих напівсфер, що розташовані одна навпроти одної. Якщо стояти і говорити біля одної, то біля іншої за 7-8 метрів все чудово чути!

Далі ми просто пішли в бік старого центру і по дорозі роздивлялися фасади будинків та красиву осінь, а ще шукали місце, де б недорого та смачно поїсти.

З першим щастило більше, ніж з другим, але врешті-решт ми перекусили та зловили Wi-Fi в Макдональдсі, а потім з’їли піцу (по 6 злотих за шматок) в тому ж переході біля Варшави Центральної.

Polskibus до Риги чекав нас у іншому кінці міста, куди можна поїхати на метро за 3,40 злотих. О 15-00 ми відправилися від метро Млоцина і на даний момент перебуваємо в дорозі. Всім приємного вечора!

День 3 (24 жовтня 2015)

В чарівну столиці Латвії Ригу ми приїхали о 4-30. Автовокзал починав працювати лише о 5-00, тому ви вирішили трохи пройтися, адже вокзал знаходиться зовсім близько від центру.

По дорозі нам пощастило потрапити до закриття (!) Макдональдса на гарячий чай. Приблизно о 5-30 ми повернулися на вокзал і провели тут час за спанням, кавою та читанням до 9-00. Туалет на вокзалі коштує 30 центів, кава – від 50 і вище. Сидіти можна безлімітно, як і користуватися інтернетом.

Об 11 годині ми мали зустріч та майстер-клас з українцями Латвії та Естонії, оскільки приїхали в Ригу на фестиваль української культури Балтійські зорі.

Смачний обід з кількох страв (гороховий суп, картопля, голубець, салат, компот) обійшлася в 3,5 євро на одну особу. Якщо захочете потрапити в цей же заклад, шукайте готель Веста – на першому поверсі знаходиться затишна столова з недорогими стравами. Поруч розташований продуктовий ринок:

На поселення в хостел Gogol Park ми прийшли о 14 годині. Номер на двох з окремою ванною та туалетом коштував 20 євро. До центру Риги – 15 хвилин пішки. А ось і центр з Бременськими музикантами:

старовинною вежею:

численними церквами та соборами:

О 16-00 після прогулянки старим центром ми відвідали концерт в рамках нашого фестивалю і вирушили на спільну вечерю з місцевими українцями.

Вечір завершився дегустацією латвійського пива. Воно виявилось смачним, але дуже вже хотілось поспати на ліжку після двох ночей в автобусах 🙂

День 4 (25 жовтня 2015)

Доброго ранку! А сьогоднішній ранок чудово проілюстрував піраміду Маслоу, яка каже, що задоволення першорядних фізичних потреб – прекрасний спосіб відчути просте людське щастя. Може піраміда говорить не зовсім про це, але після гарячого душу і сну на зручному матраці ми почувалися чудово і готові були до наступних пригод.

Сніданок подали собі у номер – вівсянка швидкого приготування, моцарелла, помідори, консервована риба, латвійський хліб і чай. До речі, в балтійських країнах зручно й дешево купувати продукти в супермаркетах мережі Rimi, що ми й зробили напередодні.

Четвертий день наших мандрів ми почали з використання безкоштовно wi-fi на автовокзалі. Далі зайшли на центральний ринок, який знаходиться навпроти.

Ми купили кілограм італійського винограду (1,2 євро), а у якості сувеніру – плетені рукавички (8,5 євро).

О 12-30 у нас ще лишалось більше трьох годин до відправлення порому в Стокгольм і ми пішли блукати Ригою.

В центрі багато гарних старовинних будівель, вуличних музикантів (витрати на оплату їхнього мистецтва у нашому бюджеті досягли 60 центів :). Обов’язково погодуйте голубів, вони сідають просто на руки:

Центр Риги можна обійти за короткий час. Ми хотіли зблизька подивитися на бібліотеку, яка знаходиться на іншому березі Даугави.

О 15-30 ми вже прийшли на морський вокзал Риги та здійснили посадку на пором Рига-Стокгольм-Рига, де й перебуваємо зараз.

На вечір запланована запальна концертна програма, тож ми прогулюємося величезним кораблем компанії Tallink, пишемо вам ці рядки й просто відпочиваємо. Всім гарного вечора!

День 5 (26 жовтня 2015 року)

Пором Рига-Стокгольм-Рига “припаркувався” в порту столиці Швеції об 11 годині за нашими годинниками.

До цього ми вже встигли побувати на сніданку у формі шведського стола та досхочу поїсти.

Вартість сніданку на одну особу – 11,5 євро, для підлітків до 18 років – 7 євро.

Подають гарячі страви:

Каші та мюслі:

Ковбаси, сири, лосося:

Фрукти:

Всі беруть і їдять 🙂

В нас була запланована групова екскурсія по самісінькому центру Стокгольма.

Королівський палац охороняють суворі молоді люди, які все ж таки дивляться в кадр:

Середньовічне місто складалось з кількох вуличок, одна з який носить титул найвужчої вулиці в Європі. Поруч розташована готична церква з химерами, які за легендою були послані на землю творити зло, але випадково присівши на дах церкви, втратили таку здатність і перетворилися на кам’яні прикраси:

Ще одне звання “най” тримає фігурка малесенького металевого хлопчика (менших пам’ятників у Європі немає) якого всі туристи гладять по голові, бо вважається, що саме це дасть їм можливість повернутися в Стокгольм ще раз. Правда чи ні – не знаю. Попереднього разу я таки погладила 🙂

Але насправді, повертатися в Стокгольм не раз можна за умови наявності достатньої кількості шведських крон або іншої стійкої валюти. Ціни тут високі, тому ми витратили свої заощадження лише на відвідини музею Васа.

Основну частину експозиції займає величезний корабель, який був збудований на початку сімнадцятого століття, затонув у своїй першій подорожі через інженерну помилку та пролежав біля берегів Стокгольма 333 роки.

У 1961 його підняли на поверхню, відреставрували та відкрили цікавий і незвичний музей мореплавства. Ціна квитка на одну людину: 13 євро. Діти до 18 років – безкоштовно (потрібен документ).

Час у столиці Швеції пролетів швидко і ми вже мали повертатися на пором.

Відправлення о 17 годині, початок вечірньої програми о 21-00. Вечірня програма складається з лотереї (3 євро за 1 квиток ми віддали, але нічого не виграли), виступу танцювальних та музичних колективів, дискотеки, караоке, гітарного концерту.

День 6 (27 жовтня 2015 року)

В Ризі ми були об 11-30. Хотіли потрапити в Домський собор на органний концерт, але не склалось – дні проведення концертів: середа та субота, вартість квитка: 3 євро, тривалість: 20 хвилин.

О 20-00 з головного автобусного вокзалу Риги їхав наш Polskibus до Варшави, а до того часу ми просто ходили містом, заглядали у двори, провулки і знайшли перехід з вулиці на вулицю через під’їзд будинку. Любимо такі штуки 🙂 Ось не зовсім він, але теж красивий провулок:

Ще щодо Риги. Дешево поїсти можна в кафе Пельмені. Двісті грам будь-яких пельменів тут коштує 1,6 євро, тарілка супу з грибами або солянки – 1,2 євро. Туалет теж платний (0,2 євро).

За 2,9 євро ми взяли суп, 120 грам пельменів з куркою, сік томатний, але сфоткати забули, тож ось вам дивовижний інтер’єр ризьких Пельменів:

Дешева кава по 1 євро продається в кафе SubWay.

Безкоштовний туалет знаходиться на набережній Даугави навпроти моста до національної бібліотеки.

Кажемо Ризі лише “до побачення”, оскільки це дуже затишне й комфортне місто, куди хочеться повертатися.

В Польському бусі інтернету не було навіть на території Польщі, а ще дивно працював кондиціонер – його то вмикали на повну і було дуже душно, то вимикали і було дуже холодно. Такі мінуси ночівлі не в ліжку. Зате дешево (71 злотий на двох).

День 7 (28 жовтня 2015 року)

У Варшаву запізнилися десь на годину. У зв’язку з цим мали чотири години у Варшаві. Гуляти не пішли, але вирішили попрацювати трохи і прикупити їжі в дорогу. Сьогоднішній день був досить витратним у плані їжі, бо наша торба з українськими харчами зовсім спорожніла 🙂

О 12-00 за польським часом сіли в автобус до Жешува.

Звідти на поїзд до Перемишля. В останній пункт прибули о 19-36 (о 20-36 за українським). Автобусів на кордон за розкладом не було. На вокзалі нам сказали чекати до 22-00. Тоді ми зрозуміли, що на останню маршрутку Шегині-Львів вже не встигаємо і потихеньку пішли в бік кордону. По дорозі ми просто з надією піднімали руку і раптом – зупинилося вантажне таксі. Дядько підвіз нас аж до самого переходу за 7 злотих і 1 євро (він хотів більше, але в нас не було 🙂

Кордон пройшли за 1 хвилину. Будьте уважні – якщо вам нічого розмитнювати, то велика черга не про вас, йдіть в коротшу або просто спитайте у людей.

В Україні ми були о 21-40. Залишалось стопити машину і спостерігати за нічним життям прикордонної території нашої країни. А воно тут в буквальному сенсі слова кипіло – на заправці, де ми стояли, був якийсь пункт збору товарів, які складалися, пакувалися й відвозилися замовникам. З нами був ще один хлопчина, який хотів у цю пізню годину до Львова. Саме він домовився з водієм, який саме розвозив “замовлення”, що той зможе забрати нас до Львова через 1-1,5 годин. Була 22-30. Приблизно через годину нас забрав інший водій і за 50 гривень з людини завіз на залізничний вокзал Львова.

День 8 (29 жовтня 2015 року)

О 00-57, коли з Львівського вокзалу відправився поїзд 99 до Ужгорода, ми вже солодко спали. В кінцевий пункт призначення прибули о 7 ранку. Наша мандрівка завершилась.

А зараз найцікавіше – абсолютно всі наші витрати

Розказуємо про все, що витратили, та на чому можна зекономити.

Стаття витрат Сума (все на двох осіб) Примітка
21 жовтня, Ужгород
Продукти, Сільпо 400 гривень Добре, що купили, бо витратили б набагато більше.
Квитки до Львова 114 гривень
Поповнення Тревел Сім 100 гривень Якщо зв’язок за кордоном не потрібен, 100 гривень лишаються при вас.
22 жовтня, Львів, Шегині, Медика, Перемишль, Жешув
Маршрутка Львів-Шегині 68 гривень В касі дорожче на кілька гривень, купуйте у водія.
Маршрутка Медика-Перемишль 4 злотих Автобус із автостанції коштує 2,5-2,6 злотих.
Квитки на поїзд Перемишль-Жешув 21 злотий Зручніше, ніж на автобусі, а ціна така сама.
Кава на вокзалі Жешува 9,8 злотих Смачна, але є розетка, можна було зробити чай.
Квиток Жешув-Варшава 31 злотий Якщо купувати раніше, то квиток коштує 5 злотих на людину.
Туалет 4 злотих Безкоштовного не шукали.
Обід у кафе (журек на двох, хліб) 14 злотих Не вразила національна страва.
23 жовтня, Варшава
Квитки на метро 13,6 злотих Купуйте не повний квиток за 4,4 злотих на людину, а квиток на 20 хвилин за 3,4. Якщо ви по нашому маршруту, то часу вистачає.
Кава і булочки на вокзалі Варшави 13,7 злотих Смачно, дешевше не шукали.
Туалет 7,5 злотих На станціях метро є безкоштовні туалети. Шукайте за оранжевими вказівниками, на яких чорним написано WC.
Макдональдс 16,2 злотих Хороший Wi-fi, але якщо не потрібно працювати, то можна зекономити.
Перекус (піца) 12 злотих Не смачно.
Вода 3,7 злотих
Квиток Варшава-Рига 81 злотий Можна зекономити, якщо купувати раніше.
24 жовтня, Рига
Туалет на автовокзалі 0,9 євро Про безкоштовний ми ще не знали та й далеко йти.
Капучіно 0,65 євро
Макдональдс 4 євро О 5 ранку центральний Макдак у Ризі закривається, тож якщо встигаєте – можете купити дешевий чай з чізбургером як ми.
Бутерброд 1,65 євро Смачні й свіжі бутерброди продаються в магазині Rimi.
Обід 7 євро
Хостел 20 євро Чудова кімната і хостел.
Продукти 7,05 євро Можна було відмовити собі у дечому, але ми не стали 🙂
Пиво в барі 8 євро Смачне було 🙂
Вуличні музики 0,6 євро
25 жовтня, Рига, пором
Круїз 150 євро В 75 євро на людину входило місце в чотиримісній каюті, 2 сніданки типу “шведський стіл” та екскурсію по центру Стокгольма. Якщо не брати їжі, екскурсії та бронювати за 2-3 місяці, можна втиснутися в суму 20 євро на людину (за місце в каюті).
Виноград на ринку 1,26 євро Ням-ням!
Рукавиці 8,5 євро Куплені в якості сувеніру на ринку. Чудові рукавиці.
Кава 2 євро В кафе Sub Way неподалік від будинку Чорноголових.
Пиво на поромі 5 євро І це з 50% знижкою!
26 жовтня, пором, Стокгольм
Музей 26 євро Рекомендуємо цей музей, але якщо ви вперше у Стокгольмі на такому круїзі, то краще просто погуляйте по центру.
Лотерея 6 євро З надією виграти – так, ми азартні.
Магазин на поромі 8,6 євро Тут є різні види солодощів, алкоголь, сувеніри і тд.
27 жовтня, пором, Рига
Кава в Ризі 2 євро
Туалет 0,5 євро
Вечеря 2,9 євро
Rimi 9,2 євро Купили 2 набори бутербродів у дорогу, але більшу частину суми все витратили на шоколад для сувенірів
Квиток на автобус Рига-Варшава 71 злотий Можна зекономити, якщо купувати раніше
28 жовтня, Варшава, Жешув, Перемишль, Медика, Шегині
Метро у Варшаві 13,6 злотих Можна ходити пішки, але ми поспішали.
Кава + булочки в дорогу 18,25 злотих
Чай+вода в дорогу 4,89 злотих
Квиток Варшава-Жешув 48 злотих Якщо купувати раніше, то на одну особу 5 злотих.
Квиток на поїзд Жешув-Перемишль 21 злотий
Вечеря в Жешуві 24 злотих На вокзалі Жешува є кафе Бістро. Там ми взяли їжу з собою (гречка+котлета) і швидко стрибнули у поїзд.
Доїзд Перемишль-Медика 7 злотих+1 євро Рейсовий автобус, якого не було, коштує 2,6 злотих на особу.
Доїзд Шегині-Львів 100 гривень Маршрутка коштує 34 гривні на особу.
29 жовтня, Львів
Квиток на поїзд Львів-Ужгород 202 гривні Було лише купе, плацкарт коштує дешевше.
Всього 440 злотих+984 гривні+272 євро Або 105+39+272=416 євро по курсу НБУ на 29.10.2015

На одного така ж (або приблизно така) мандрівка без тотальної економії по нашим результатам обійшлася б в 208 євро. Як вам така сума за три столиці включно з круїзом? Нам здається, непогано.

Оскільки ми користувалися маршрутом до Варшави за 6 євро, то вирішили проаналізувати транспортні витрати зі Львова в столицю Польщі. Ось що вийшло:

• Львів-Варшава: 8 євро по курсу НБУ на 29.10.2015
  • Варшава-Львів: 11 євро по курсу НБУ на 29.10.2015
  • Всього: 21 євро на одного за маршрут Львів-Варшава-Львів

Зважаючи на наші пригоди на зворотній дорозі та те, що квитки на Polskibus купувалися за два тижні до поїздки, результатом задоволені 🙂

Дякуємо всім, хто дочитав до цього місця 🙂 Якщо у вас є питання – пишіть в коментарях, радо дамо відповідь, опираючись на досвід з цієї мандрівки.

1001idea.info

Слідкуйте за нами:

Підписуйтеся на нашу розсилку новин бюджетних подорожей та отримайте бонусний матеріал на Ваш e-mail!

Від імені 1001idea.info дякую вам, що читаєте наш з вами ресурс. Якщо у вас є пропозиції, як покращити сторінку, або інші зауваження, заповніть, будь ласка, опитування. Це займе у вас не більше 4 хвилин.